Saturday 2 January 2010

Lagak bergaya RPK sempena tahun baru


Foto ini menunjukkan blogger Raja Petra Kamaruddin atau RPK menyambut tahun baru 2010 bersama-sama dua orang wanita Poland di salah sebuah negeri, mungkin Poland, di Eropah.

Dalam portal beritanya, Malaysiatoday, RPK secara sinis berkata beliau tidak tahu sama ada Malaysia memeterai atau tidak perjanjian ekstradisi dengan Poland. Beliau tidak bimbang kerana katanya Eropah adalah sebuah benua yang luas dan beliau bebas ke mana-manapun di sana.

RPK yang dikehendaki oleh pihak berkuasa Malaysia atas tuduhan tertentu, berjaya keluar dari Malaysia untuk ke Eropah. Menurut laporan media, beliau dan isteri menghuni sebuah pangsapuri mewah di London.

Dalam beberapa laman blog yang mengulas kemunculan RPK di Eropah khususnya England, mereka berkata ia tidak menghairankan kerana di Malaysia, enjin pesawat pejuang pun boleh hilang, inikan pula manusia.

Kita tunggu dan lihat sejauh mana kecekapan dan kemampuan pihak berkuasa di negara ini untuk membawa pulang RPK bagi menghadapi tuduhan-tuduhan yang dikenakan ke atasnya.

Dunia sedang memerhati Malaysia.


No comments:

Post a Comment