Wednesday 7 April 2010

Zahrain dan Zulkifli ke Washington ikut DS Najib

Kata orang rezeki tidak datang bergolek tetapi ada ketikanya ia datang melayang setelah berlaku perubahan dalam keadaan dan kedudukan tertentu.

Itulah yang dapat dikatakan mengenai tuah badan dua orang wakil rakyat yang menang atas tiket Pakatan Rakyat tetapi kini 'berkecuali' atas tiket bebas. Seorang dipecat manakala seorang lagi keluar parti kerana kecewa dan hampa dengan sikap Ketua Menteri Pulau Pinang.

Sama ada mereka 'bebas' atau 'berkecuali' boleh diperbahaskan tetapi kita terima sajalah 'kebebasan' sementara mereka sebagai wakil rakyat.

Dua orang wakil rakyat (Dewan Rakyat) yang dimaksudkan adalah Mohamad Zahrain Hashim (Bayan Baru, Pulau Pinang) dan Zulkifli Noordin (Kulim-Bandar Baru, Kedah).

Kedua-dua mereka bertuah kerana terpilih untuk menemani PM Datuk Seri Mohamad Najib Tun Razak ke Washington, lebih tepat lagi dalam lawatan PM ke "Congress" Amerika Syarikat. Mereka bertuah kerana dari kalangan sebegitu ramai ahli Dewan Rakyat, mereka menjadi pilihan PM. Tahniah.

Mungkin semasa dalam pesawat Airbuas, eksekutif lagi ekslusif, yang bakal membawa PM Najib ke Washington kelak, Zahrain dan Zulkifli boleh mendedahkan lebih banyak 'cerita' mengenai PKR dan muslihat supremonya DS Anwar Ibrahim kepada DS Najib. Inilah peluang keemasan yang semestinya diambil oleh Zahrain dan Zulkifli dan kita harap mereka tidak akan melepaskan peluang yang bukan senang untuk diperolehi itu. Kata orang bijak pandai, sambil menyelam minum air.

Kepada Zahrain, yang sebelum ini tidak ramai orang yang kenal atau tahu mengenainya, dan Zulkifli, yang semakin mendapat perhatian ekoran daripada 'pendirian keagamaannya' selama ini, kita ucapkan tahniah kerana dipilih untuk mengiringi PM Najib ke Washington.

Semoga mereka memperolehi kejayaan dalam apa saja tugas yang diamanahkan.

No comments:

Post a Comment